sowie

Sprawy mieszkaniowe, lokalowe, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie w Wałbrzychu i nie tylko.

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-01-23 15:07

Ostatni komentarz: Witam. Chcialem powiedziec iż w naszej wspolnocie mieszkaniowej tez kradnie sie prad ale wlasciciele mieszkan juz sobie z tym problemem troszke poradzili. Na pierwszym miejscu na korytarzach zamontowano transformatory zmiejszające napiecie i zabezpieczające instalacje elektryczną przed ponownym podłaczeniem do korytarza. A po drugie wspolnota mieszkaniowa skierowała pismo do sądu o ukaranie dzikich lokatorow ktorzy kradli prąd z klatki oraz o ich wysiedlenie...to jest kilka najprostrzych sposobow.
dodany: 2009.04.09 20:15:21
przez: Rafalcio1989
czytaj więcej
Jazda ekologiczna i ekonomiczna - WYKORZYSTUJ PĘD SAMOCHODU
2015-03-19 08:23

WYKORZYSTUJ PĘD SAMOCHODU

Obecnie samochody są bardzo ciężkie i rewelacyjnie się toczą.

1.Warto toczyć się na luzie. Spadek prędkości jest nieznaczny i prawie niezauważalny dla innych . Wprawdzie silnik zużywa paliwo ale przejedziemy w ten sposób dłuższy dystans niż hamując silnikiem.


2.DLACZEGO HAMUJEMY SILNIKIEM? Hamowanie silnikiem to skuteczna metoda wytracania prędkości poprzez zdjęcie nogi z gazu i stopniową redukcją biegów. Zdejmując nogę z gazu odcinamy dopływ paliwa do silnika, więc jedziemy prawie „ZA DARMO". Podczas takiego manewru wtryskiwacze paliwa nie pracują, w przeciwieństwie do hamowania hamulcem.

3. Możesz kontrolować prędkość auta wrzucając coraz niższy bieg, wtedy szybciej zredukujesz prędkość. Silnik zaczyna zużywać paliwo dopiero wtedy, gdy obroty spadną poniżej 1000 obr./min, więc gdy osiągniemy ok. 1200 obr/min należy zredukować bieg na niższy, aby obroty się zwiększyły.

KIEDY HAMUJEMY SILNIKIEM? Zachowując odpowiedni odstęp od auta jadącego przed nami możemy hamować silnikiem z powodzeniem także w mieście na przykład dojeżdżając do świateł. Duże korzyści uzyskujemy w terenie górzystym na stromych zjazdach. Jadąc w dół kontrolujemy silnikiem prędkość auta, nie pozwalając nadmiernie się rozpędzić (można oczywiście używać hamulca, byle samochód zjeżdżał z włączonym biegiem i bez użycia pedału gazu).

Pamiętaj! Jazda na luzie ze stromej góry może okazać się niebezpieczna z powodu braku skutecznego hamowania.



Autor: ekoprezent.org


Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: