sowie

Sprawy mieszkaniowe, lokalowe, wspólnoty mieszkaniowe, spółdzielnie w Wałbrzychu i nie tylko.

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2009-01-23 15:07

Ostatni komentarz: Witam. Chcialem powiedziec iż w naszej wspolnocie mieszkaniowej tez kradnie sie prad ale wlasciciele mieszkan juz sobie z tym problemem troszke poradzili. Na pierwszym miejscu na korytarzach zamontowano transformatory zmiejszające napiecie i zabezpieczające instalacje elektryczną przed ponownym podłaczeniem do korytarza. A po drugie wspolnota mieszkaniowa skierowała pismo do sądu o ukaranie dzikich lokatorow ktorzy kradli prąd z klatki oraz o ich wysiedlenie...to jest kilka najprostrzych sposobow.
dodany: 2009.04.09 20:15:21
przez: Rafalcio1989
czytaj więcej
Jazda ekologiczna i ekonomiczna - KONTROLUJ CIŚNIENIE OPON
2015-03-19 08:27

REGULARNIE KONTROLUJ CIEŚNIENIE W OPONACH

1. JAK CZĘSTO SPRAWDZASZ CIŚNIENIE W OPONACH? Odpowiednie ciśnienie w oponach ma bardzo duże znaczenie na zużycie paliwa w naszym aucie. Na zwiększone spalanie wpływ ma także: bieżnik, szerokość opon, dopasowanie opon do warunków atmosferycznych. Ciśnienie powinno się kontrolować raz na 2 tygodnie. Jednak przed planowaną dłuższą podróżą eksperci zalecają sprawdzanie ciśnienia nawet raz na tydzień. Należy także pamiętać o oponie koła zapasowego! Pomiaru dokonujemy zawsze na zimnym kole, gdyż podczas jazdy koło, a wraz z nim powietrze w oponie nagrzewa się, a co za tym idzie ciśnienie w oponie rośnie.

Pamiętaj! Opory toczenia odpowiadają za 20% spalania!


2. CO SIĘ DZIEJE GDY CIŚNIENIE W OPONACH JEST ZA NISKIE LUB ZA WYSOKIE? Ciśnienie za niskie powoduje, że opony eksploatowane przez dłuższy czas wykazują znaczne zużycie bieżnika po obu zewnętrznych stronach czoła. Występuje wtedy często na ścianie bocznej opony charakterystyczny ciemniejszy pas na całym obwodzie. Przyczyną jego powstania jest przegrzanie nadmiernie uginającego się elementu opony. Opony eksploatowane przez dłuższy czas ze zbyt wysokim ciśnieniem wykazują większe zużycie bieżnika w jego środkowej części czoła. Opona taka nie spełnia optymalnie swoich funkcji amortyzacyjnych, co obniża komfort jazdy i powoduje większe zużycie elementów zawieszenia samochodu.

3. GDZIE KONTROLOWAĆ CIŚNIENIE? Praktycznie na każdej stacji benzynowej znajduje się kompresor z miernikiem ciśnienia w oponach.



Autor: ekoprezent.org


Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: